Tracteur verzorgt sinds de oprichting in 2007 trainingen en workshops bij o.a.: Carlton Dominican hotel (Brussel), Swissôtel (Amsterdam), Carlton Beach hotel (Scheveningen), ROC van Amsterdam Airport, Jeugd Organisatie Protestantse Kerk, Banks Mansion hotel (Amsterdam), Concertgebouw Amsterdam, Politie Academie, ING Bank, NS, Rinogroep, ABN AMRO Bank, Doras, Delta Lloyd, Stedelijk Museum Amsterdam, Bureau Jeugdzorg, Nationaal Archief, Testo, ROC van Twente, Dordtse Welzijns Organisatie, Waterschap Brabantse Delta, Performa Beurs Utrecht en Medisch Centrum Haaglanden

Reacties van opdrachtgevers:

"Terugspeeltheater groot succes" We kunnen niet anders zeggen: het event van ZZP-platform Stichtse Vecht deze week was een groot succes. Ruim dertig leden en introducés verzamelden zich in het Parochiehuis in Breukelen om vermaakt te worden met terugspeeltheater en misschien ook wel om wat op te steken. Dat laatste moet de praktijk nog uitwijzen, maar aan de interactie lag het niet. Trainingsacteurs Corjanne van den Hoonaard en Teun Jonas van Theatergroep Tracteur speelden vol overtuiging scènes uit de zzp-praktijk. Herkenbaar? Zeker! Aanwezigen mochten de scène met een klap in de handen stopzetten en de spelers suggesties geven om het ‘beter’ te doen. Geklapt werd er veelvuldig, waardoor de scènes langzaam maar zeker gefinetuned werden en voor het publiek uiteindelijk bevredigend verliepen. Als het goed is weten we nu hoe je op een netwerkborrel contact maakt met iemand die vooral zichzelf lijkt te willen horen en hoe je een klant die over je prijs begint te steggelen duidelijk maakt wat je waard bent.
ZZPPlatform Stichtse Vecht

oktober 2014: Sinds enkele jaren werkt het MCHaaglanden samen met Marieke en Corjanne ten behoeve van de werkbegeleiderscursus; zij treden beide op als trainingsacteurs om o.a. gespreksvaardigheden en bedside teaching te oefenen. Zoals bij alle deelnemers aan deze cursus, is er aanvankelijk veel schroom en weerstand tegen het werken met een trainingsacteur. Men geeft argumenten als: In het echt gaat het heel anders. Het is telkens weer bijzonder hoe beide dames het spel zo natuurgetrouw neer kunnen zetten, dat de deelnemers al tijdens het rollenspel aangeven hoe werkelijk de situatie op hen overkomt. Welke situaties Marieke en Corjanne ook moeten spelen het lijkt altijd alsof ze er echt bij geweest zijn, alsof ze uit de zorg zelf komen en het spel is daarbij zeer natuurgetrouw. De deelnemers hebben veel aan hun feedback omdat de feedback eerlijk en open vanuit de beleving teruggegeven wordt. Geen gepsychologiseer, maar direct reactie op gedrag. Daar hebben de deelnemers veel aan. Met andere woorden het zijn echt professionals en die moet je koesteren!!
Ruchama Kramer, Opleidingsfunctionaris Landsteiner Instituut

Graag willen wij Tracteur hartelijk danken voor de training agressie/klachten. Alle deelnemers hebben bijzonder enthousiast gereageerd! Dankzij jullie voorbereiding hebben jullie perfect weten in te spelen op de verschillende karakters van de deelnemers. Iedereen was vol lof! Jullie resultaten waren tijdens de training al direct zichtbaar en dat is natuurlijk het best wensbare scenario. Wij zullen Tracteur van harte aanbevelen!
Jack Ligtvoet, Assistent Manager Banks Mansion hotel

Tracteur denkt constant actief mee met de klant ten einde een wervelende training neer te zetten om alle gestelde doelen van de klant te bereiken. Teambuilding, communicatie, initiatief en zelfmotivatie waren de kernpunten van onze training, maar het belangrijkste resultaat was de hernieuwde motivatie om deel uit te maken van The Dominican. De training heeft alle deelnemers een andere kijk gegeven op het werk en de samenwerking.
Thessa Wokke, Human Resources Manager Dominican hotel

Wij zijn zeer tevreden over de inzet van de trainingsacteurs om zo levensechte situaties te kunnen oefenen.
Thea Zaremba, Opleidingsmanager Luchtvaartdienstverlening

Onze medewerkers vonden het interactieve gedeelte erg leerzaam. Dat Marieke en Corjanne een toneelopleiding hebben afgerond maken de rollenspellen heel echt. Als trainer heb ik ze ook kunnen bekijken en zij hebben mij zeer geïnspireerd.
Samantha van Oudenhoven, Human Resources Manager Swissôtel Amsterdam

Wanneer twee professionele trainsters theatertechnieken met een stuk gastvrijheid in een training voor een gerenommeerd viersterrenhotel tot een samenspel brengen, kun je zelfs de meest ervaren en servicegerichte deelnemers nog uit hun rol laten vallen en stil krijgen in een training. Zo was in ieder geval onze ervaring. Ons doel was: extra servicegerichtheid ontwikkelen bij onze vaste medewerkers en daarnaast klachtenbehandeling op een hoger serviceniveau brengen. Door het vooraf afnemen van intakes, kon er op een zeer persoonlijk afgestemd trainingsniveau worden gecoacht en was er zelfs in een groepstraining als deze, sprake van individuele begeleiding.

Tijdens de evaluatie van de training werd er door de deelnemers en masse een hoge waardering in de cijfers tussen 8 en 10 gegeven (schaal 1-10). Wij bevelen de trainingen van Tracteur, gezien onze zeer positieve ervaring, bij iedereen van harte aan. Zeker wanneer men een training wil organiseren, die goed aansluit bij de alledaagse praktijk. Tracteur kan van toegevoegde waarde zijn bij het aanleren van een aangepaste gedragsstijl, teneinde de gast op de meest optimale wijze ten dienst te kunnen zijn.
Josella de Graaf, Personnel & Training Manager Carlton Beach hotel

Tracteur is een "no nonsense" trainingsbureau dat op een zeer professionele en vooral ook flexibele wijze invulling weet te geven aan onze individuele wensen. De korte, krachtige trainingen met veel individuele aandacht leveren direct en duidelijk resultaat.
Arwin Paulides, General Manager Banks Mansion hotel